Social media essentieel bij Employer Branding

employer branding social media

Schrijft Annemarie Stel in haar artikel ‘Social media en employer branding: nog steeds geen goed huwelijk‘ dat vandaag op Hi-re.nl staat, dat grote en kleine onderneming nog steeds moeite hebben met het hoe, wat en waarom van social media en employer branding, komt Harvey Nash met het persbericht dat uit de HR Survey van Harvey Nash blijkt dat het gebruik van social media, volgens een ruime meerderheid van de, aan het onderzoek deelenemende, HR-managers wel degelijk als heel essentieel wordt gezien. HR Survey van Harvey Nash, is een Europese onderzoek dat ieder jaar wordt uitgevoerd onder ruim 150 HR-managers.

Gebruik social media essentieel bij Employer Branding

Het gebruik van social media is dus volgens een ruime meerderheid van de HR-managers essentieel bij Employer Branding. 85 procent van de respondenten geeft aan dat online sociale netwerken belangrijk tot erg belangrijk zijn om het werkgeversmerk op niveau te houden of te verbeteren.

Uit het onderzoek blijkt aan de andere kant dat bijna een kwart (23 procent) van de HR-managers het nut van social media bij de zoektocht naar nieuw personeel niet inziet. Ook blijkt dat social media niet altijd belangrijk wordt gevonden voor de publicatie van vacatures (21 procent) en bij het opbouwen en benutten van netwerken (17 procent). Deze percentages zijn erg hoog, gezien het feit dat er in Europa meer dan 34 miljoen mensen hun profiel alleen al op LinkedIn hebben staan.

Social media beleid

65 procent van de HR-managers maakt gebruik van een social media beleid. Ruim 13 procent zegt er over na te denken om een dergelijk beleid te gaan hanteren. “De meerderheid van de organisaties werken nu wel volgens een social media beleid. Ook voor een sterk werkgeversmerk is dit van toegevoegde waarde, je wil natuurlijk dat alle uitingen consistent zijn en bijdragen aan een goede weerspiegeling van de organisatie naar buiten toe. Aangezien het nieuwe talent dat op de arbeidsmarkt binnenstroomt veel waarde hecht aan het imago van een potentiële nieuwe werkgever, is het voor organisaties aan te raden om hier zeker de aandacht op te vestigen”, aldus Jan-Leen ’t Jong, algemeen directeur van Harvey Nash.

Het gehele rapport van de HR Survey 2012 van Harvey Nash is hier gratis aan te vragen: https://www.formstack.com/forms/?1323788-vuafdiGdeG

- persbericht -

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.0/10 (3 votes cast)
Social media essentieel bij Employer Branding, 7.0 out of 10 based on 3 ratings

Ook interessant om te lezen:

About Redactie

Heb jij ook inspirerende info, amusante feitjes of nieuwswaardige berichten? Wil je die met de HI-RE community delen, stuur die dan naar Redactie!