Wat recruiters nooit tegen een klant zouden moeten zeggen

Recruiters nooit zeggen

Sommige dingen zouden recruiters niet tegen klant moeten zeggen. Communicatie tussen jou en je klant moet duidelijk zijn, er moet geen ruis optreden en het moet voor beiden duidelijk zijn wat er afgesproken wordt en is. Zo voorkom je vervelende situaties. In de onderstaande infographic vind je 5 tips over wat recruiters beter niet tegen klanten kun zeggen én ook waarom niet.

5 tips voor recruiters

  1. Zorg dat je goed weet hoe een klant heet. Of het nu de bedrijfsnaam is of de naam van de contactpersoon met wie je spreekt. Zorg er dan ook voor dat je deze naam goed uitspreekt, of het nu in een vergadering is of tijdens de lunch. Niemand vind het leuk om continu met de verkeerde naam aangesproken te worden. Dat wekt irritatie op. Dit geldt natuurlijk ook voor schriftelijk contact: schrijf de naam goed!
  2. Heb het, in een gesprek, niet over: Het zal ongeveer tussen de 300 en 750 euro gaan kosten. Je klant hoort alleen het lage bedrag, dat bedrag zal blijven hangen en uiteindelijk zal je klant dit ook willen betalen, terwijl jij natuurlijk gaat voor de 750 euro, voor het hoogste bedrag. Probeer een duidelijk kostenplaatje te geven.
  3.  Voorkom het woord ‘maar’. Het woord ‘maar’ heeft een negatieve lading. Gebruik liever het woordje ‘en’.
  4. Vraag in een gesprek met je klant nooit wat de klant of het bedrijf nu precies doet. Ze zullen uit deze vraag concluderen dat je je huiswerk niet goed gedaan hebt en dat komt niet professioneel over. Wil je meer weten van het bedrijf of je contactpersoon, stel de specifieke vragen zoals “Kun je me misschien uitleggen hoe het proces precies werkt’ etc.
  5. Zeg nooit, maar dan ook nooit tegen een klant dat je je beste mensen op de opdracht zal zetten. Hiermee lijkt het alsof de mensen die aan de opdracht of een project meewerken, niet goed zijn. En daarbij kan de klant ook denken dat jij je vak als recruiter niet verstaat, want schijnbaar heb je dan mensen aangenomen die niet goed genoeg zijn….

Infographic – Wat je als recruiter nooit tegen je klant moet zeggen

Wat recruiters nooit tegen een klant moeten zeggen

Bron: Open Forum

Andere leuke en interessante infographics

Leugens op een CV (infographic)
LinkedIn 200 miljoen ‘members’ in een infographic
Twitter anno 2012 HI-REographic
Best of 2012 HI-REographic’s

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Wat recruiters nooit tegen een klant zouden moeten zeggen, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Ook interessant om te lezen:

About Redactie

Heb jij ook inspirerende info, amusante feitjes of nieuwswaardige berichten? Wil je die met de HI-RE community delen, stuur die dan naar Redactie!