War for talent Symposium op 19 juni in Zwolle

War for talent Symposium 19 juni ZwolleIn samenwerking met Hogeschool Windesheim en P&O netwerk Zwolle organiseert NVP Overijssel (Kring Zwolle) op woensdag 19 juni een symposium over dit het thema War for talent. Hoe zorg je dat medewerkers hun talenten juist binnen jullie organisatie in willen zetten en niet bij de concurrent en hoe maak je als organisatie binnen de huidige tijdsgeest het verschil voor je (potentiële) medewerkers? zijn vragen die op deze dag (onder andere) centraal staan.

Programma War for Talent Symposium

14.30-15.00 Ontvangst met een kop koffie/ thee
15.00-16.00 Inleidende sprekers
16.15-17.30 Workshopronde I
17.30-18.30 Pauze + eten
18.30-19.45 Workshopronde II
19.45-20.45 Borrel + netwerken

Als inleidende sprekers zullen Henk Achtereekte, directeur HRD van het Deltion College (voorheen van de Gemeente Zwolle) en Jaap Tijhaar, Manager HR bij Thales Nederland het podium betreden.

Hen Achtereekte neemt je mee in zijn visie, met onderstaande vragen als rode draad. Tevens gaat hij in op interventies die hij binnen Deltion initieert om hier inhoud aan te geven.

  •  Eigentijds leiderschap én eigentijds werkgeverschap.. wat betekent dit voor de inrichting van je organisatie?
  • Waarom is vertrouwen zo cruciaal ook juist in tijden van crisis?
  • Kun je met trots en plezier de oorlog winnen?
  • Nieuwe visies op leiderschap, zijn wij echt in staat het oude los te laten en te leren van de toekomst in plaats van het verleden?
  • Hoe creëer je binnen je een organisatie een “wereld” waar het goed toeven is…  waar je medewerkers net zo trots op zijn als je klanten/ stakeholders!

Én Jaap Tijhaar geeft  je een kijkje in de Talent Management keuken van Thales Nederland. Hij zal stil staan bij het belang van Talent Management bij het realiseren van de strategische doelstellingen en zal ingaan op de do’s en don´ts van Talent Management.

Workshops

In de twee workshoprondes komen verschillende andere vakgenoten aan bod, zoals Lotte Lebbink van Cap Gemini, Niek Smid van Abbott Laboratories B.V. Zwolle, Peter Vos, Manager HR bij Raet, Peter Steenkamer van Fundeon Academie, Pieter van Bommel van Windesheim, Christiane Feenstra  van Isala, Lilian Eijkelkamp van HAED, Tatiana van Rijswijki-Koot van Innervida Communicatie Architecten, Ankie van Lin van FirmaMens en zijn er workshops met onderwerpen als “Van talenten naar sterke punten” , Stel je talent op!  en Speedcoaching.

Op de website van de NVP vind je een uitgebreidere omschrijving van de verschillende workshops en de inhoud van de presentaties van de verschillende sprekers dit tijdens het Symposium War for Talent aan bod komen.

Alumni (oud-studenten) van Windesheim

De opleiding HRM/P&A van Windesheim combineert dit symposium met een bijeenkomst voor Alumni (oud-studenten). Het programma voor de alumni begint om 14.15 en haakt om 15.00 uur aan bij het symposium War for Talent. Ben je oud-student van HRM/P&A en heb je belangstelling om weer in contact te komen met docenten en oud studiegenoten, meld je dan aan bij Wilma Dunnink w.dunnink-jentink@windesheim.nl, onder vermelding van je voor- en (meisjes)achternaam, je geboortedatum en je afstudeerjaar.

Aanmelding bij de NVP is in dit geval niet nodig. Voor Alumni van Windesheim zijn aan het totale programma, inclusief symposium geen kosten verbonden.

Praktische informatie:

Wat: Symposium War for Talent
Wanneer: Woensdag 19 juni 2013
Hoe laat: 14.30 tot 20.45 uur
Waar: Hogeschool Windesheim, Campus 2-6 in Zwolle
Hoeveel: Het Symposium is voor leden van de NVP gratis, voor medewerkers van Hogeschool Windesheim & leden van het P&O-netwerk bedragen de kosten € 35,=. Niet-leden betalen een bijdrage van € 50,=
Aanmelden:  Via de website van de NVP (onderaan de pagina)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
War for talent Symposium op 19 juni in Zwolle, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Ook interessant om te lezen:

About Redactie

Heb jij ook inspirerende info, amusante feitjes of nieuwswaardige berichten? Wil je die met de HI-RE community delen, stuur die dan naar Redactie!