AMC: Nominatie SJP Magneet 2009: De Kanjers van het WKZ

Delen

De inzending “˜De kanjers van het WKZ’ is genomineerd in 2 categorieí«n. Ze dingen mee naar de Effectiviteitsmagneet en naar de Magneet in de categorie doelgroepcommunicatie.

Het Wilhelmina Kinderziekenhuis is op zoek naar (IC)-verpleegkundigen, operatieassistenten en anesthesiemedewerkers en zet in hun zoekcampagne de patií«nten (de kanjers) zelf in.Kanjers op zoek naar kanjers. De reden voor het inzetten van hun patií«nten is: “Werken in een kinderziekenhuis betekent dat je werkt met kinderen die zich met hun ziekte of aangeboren afwijking zo goed mogelijk willen ontwikkelen en tot heel veel in staat zijn. Daarom hebben we een aantal patií«nten en oud-patií«nten gevraagd of zij voor ons campagne willen voeren. De kinderen weten immers heel goed wie ze wel en niet aan hun bed, in de operatiekamer of in de spreekkamer willen ontmoeten.” Aldus Julianne Meijers, manager zorg van het WKZ.

Ook is er door de uitbreiding van het Kinderhartcentrum in het WKZ extra personeel nodig. Personeel, dat moeilijk te vinden is. Het ziekenhuis biedt daarom ook opleidingsmogelijkheden aan. Geí¯nteresseerde collega’s kunnen een persoonlijke rondleiding krijgen door het academisch kinderziekenhuis WKZ, om zelf te zien en te ervaren wat het werk van een WKZ-kanjer inhoudt.

De kanjers proberen zoveel mogelijk media-aandacht te generen voor de wervingsboodschap. Radio-commercials, posters, busbestickering, een spotje op een groot scherm op het CS van Utrecht weten ze in te zetten om hun boodschap te verspreiden. Ook mogen 2 patií«ntjes een dag piloot zijn en het vliegtuigje dat ze besturen vliegt rondjes boven hún ziekenhuis, met aan de staart een banner met wervingsboodschap: ze zijn op zoek naar nieuwe medewerkers voor hun ziekenhuis. Alle acties van de kanjers zijn te volgen via hun eigen blog.

Het is een leuke en symphatieke inzending. Het WKZ laat op deze manier duidelijk zien dat zij hun patií«nten serieus neemt. Elk mens wil in tijden van ziekte en zeer immers een arts die hij/zij vertouwt. Een arts waar mee je makkelijk kan praten en die je serieus neemt.

Over de effectiviteit van de campagne, laat ik me niet uit. Daar heb ik helaas geen inzicht in. Ik geloof wel in het bereik van de campagne.


Delen

1 comment on “AMC: Nominatie SJP Magneet 2009: De Kanjers van het WKZ

  1. Pingback: Tweets die vermelden Nominatie SJP Magneet 2009: De Kanjers van het WKZ | HI-RE Interim Blog -- Topsy.com

Comments are closed.