News: SJP Magneten uitreiking en Employer Branding Congres samen…

Delen

De SJP Magneten uitreiking en het Employer Branding congres zullen dit jaar op dezelfde dag plaatsvinden. Hiermee worden de krachten van vier sterke partijen op dit vakgebied; de SJP, Recruiters United, de NVP en de VEA-vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie gebundeld.

De voorzitters van deze organisaties hebben dit recentelijk besloten en zullen samen optrekken in de organisatie van het Employer Branding congres op 3 november.De SJP vindt dit platform helemaal passen bij haar nieuwe doelstellingen, zeker omdat creativiteit binnen arbeidsmarktcommunicatie altijd centraal zal blijven staan voor de SJP. Maar creativiteit is in arbeidsmarktcommunicatie nooit een doel op zich en staat altijd in dienst van werving van personeel; Nu en in de toekomst. Daarnaast zijn binnen- en buitenmerk niet meer los van elkaar te zien, authenticiteit is in arbeidsmarktcommunicatie geen trend meer, maar een logisch uitgangspunt. Dit betekent dat werving, HR beleid en communicatie op elkaar moeten zijn afgestemd.

Nieuwe doelstellingen van de SJP zijn onder andere het bij elkaar brengen van klanten en bureaus en veel meer aandacht voor het werk. Hans Kroonen, sinds september voorzitter: “Natuurlijk blijft het winnen van een Magneet een feest, maar er zal veel meer aandacht zijn voor het “˜waarom’ van het winnen”.

Ook de overige voorzitters zijn erg enthousiast over het besluit de krachten te bundelen; Ron Jansen, Strategisch recruitment NVP verheugt zich op het “˜blenden’ van de bloedgroepen op het congres zodat adverteerders, creatieven, strategen, recruiters, media en HR professionals elkaar kunnen voeden en inspireren.

Jan Bender ­-die net is aangetreden als voorzitter van de VEA-vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie- is vooral blij dat er echt vernieuwende stappen worden gezet en voor Ton Rodenburg, voorzitter Recruiters United, is het een hele logische verdieping én creatieve verrijking van het congres dat vorig jaar haar eerste versie kende.

Daarnaast is het voor veel adverteerders en bureaus een bijkomend voordeel dat het Magnetenseizoen wordt opgerekt naar 1,5 jaar werk; Want waar 2009 nog 140 inzendingen opleverde, was de verwachting dat dit aantal in 2010 niet gehaald zou worden. Door ook de eerste helft van 2011 mee te nemen denkt de SJP dat het aantal inzendingen niet of nauwelijks zal verschillen met het aantal in 2009. Door het oprekken van het Magnetenseizoen verschuift automatisch de deadline voor het inzenden van werk naar 12 augustus 2011.

Bron: Persbericht


Delen

1 comment on “News: SJP Magneten uitreiking en Employer Branding Congres samen…

  1. Pingback: Tweets die vermelden News: SJP Magneten uitreiking en Employer Branding Congres samen… -- Topsy.com

Comments are closed.