680 Young Professionals kiezen het ruime sop…

      Reacties uitgeschakeld voor 680 Young Professionals kiezen het ruime sop…
Race of the classics
Delen

Afgelopen woensdag gingen de trossen los en kozen 680 Young Professionals het ruime sop. 680 Young Professionals vaarden afgelopen woensdag uit om week lang deel te nemen aan de Race of the Classics for Young Professionals (REES), editie 2011.Baas en bureau worden een week in de steek gelaten en verruild voor netwerken tussen de hoge golven.

Tijdens de “˜REES’, zoals het evenement in de volksmond wordt genoemd, strijdt jong talent op drieí«ntwintig klassieke zeilschepen om de felbegeerde YP-cup. Het evenement biedt een platform om elkaar te ontmoeten, te inspireren en van elkaar te leren. De Stichting ROTCYP levert daarnaast via haar “˜Klassieke Schepenfonds’ een bijdrage aan het behoud van het Nederlandse varend erfgoed.

Nieuw dit jaar is de door de organisatie uitgeloofde Social Media Award. Doel is extra aandacht en “˜buzz’ te creí«ren rondom het eigen team en schip om daarmee de klassieke zeilvloot op de virtuele kaart te zetten. Het team wat hier het meest succesvol in is, verdient voor zijn schip € 1.000,-, bedoeld voor restauratie en vervanging van scheepsonderdelen.

De race gaat van IJmuiden naar Ipswich en zal aanstaande zondag (23 oktober) afgesloten worden met een spetterende finish op het IJ in Amsterdam.

Deelnemers

 ABN Amro varende op de Wylde SwanAchmea op de Zephyr, AkzoNobel op de Oban, Bouwfonds bemant de Tecla, Clifford Chance vaart op Marie GalanteDelta Lloyd op Ide Min, DSM op de Gallant, Houthoff Buruma op Stortemelk, Imtech op Jacob Meindert, KPMGop Pedro DonckerKPN vaart op Abel Tasman, Het Ministerie van Economische Zaken,Landbouw en Innovatie bemant de Luciana, Procter & Gamble vaart op Zuiderzee, Philips op Loth Lorien, Rabobank bemant de Morgenster, Shell op de Thalassa, SNS Reaal doet mee met de Swaensborgh, Stork vaart op de Artemis, T-Mobile bemant Catherina, Unilever vaart op de Hendrika Bartelds, Van Lanschot bemant Iris, Vopak  bemant de Flying Dutchman en de Koninklijke Marine vaart met haar eigen opleidingsschip Hr. Ms. Urania.

Social Media

Daar het doel ook is een ‘buzz’ te creeren, worden er verschillende social media-kanalen ingezet. Er zijn Facebookpagina’s, er wordt getwitterd en natuurlijk is er website waar je de Race Live kunt volgen. Je vindt er foto’s, video’s en heel erg leuk via Yellowbrick GPS tracking kun je volgen wie waar is en wie er op kop gaat. Nu worden de posities nog elke 30 minuten ververst, tijdens de finale (zondag) elke 10 minuten zodat je het hele gebeuren ook gewoon vanuit je luie stoel kunt volgen!

Bron: Careerwise & ROTCYP


Delen