Het geheim van een succesvol bedrijf

      Reacties uitgeschakeld voor Het geheim van een succesvol bedrijf
HRM Weekoverzicht - succesvol bedrijf achter klanten aanrennen
Delen

succesvol bedrijf achter klanten aanrennen

Stel je toch eens voor: jij hoeft niet meer, iedere keer weer, achter nieuwe klanten aan te jagen. Er bestaat namelijk een wereld, waarin de klanten naar jou toekomen. Een wereld, waarin je bovendien je leukste klanten en opdrachten zelf kunt selecteren. Waarin je met klanten kunt werken, waarvan je energie krijgt. Klanten die enthousiast zijn over jou en je diensten. Klanten die verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen ontwikkeling. Klanten die jouw begeleiding en jouw diensten waarderen en je er goed voor betalen. Er bestaat een wereld, waarin je met minder werken toch goed geld kunt verdienen. Hoe zou dat zijn voor jou? Hoe fijn zou dat zijn? Ik heb goed nieuws voor jou. Die wereld bestaat í¨cht.

Is de dagelijkse werkelijkheid, waarin jij leeft, een heel andere dan de prettige wereld die ik hier schets? Wanhoop dan niet. Het kan anders!

De vervelende werkelijkheid voor veel zelfstandige professionals

Ook jij bent waarschijnlijk bekend met die wereld, die voor veel zelfstandig professionals geldt als “˜De Werkelijkheid’. Die wereld waarin je jezelf, voor je gevoel, moet opdringen aan klanten. Waarbij je jezelf regelmatig afvraagt of ze eigenlijk wel op jou en je diensten zitten te wachten. Waarin je vaak twijfelt of je wel een goede prijs kunt vragen.

Afgelopen week gaven een aantal zzp-ers mij aan, hoe hun dagelijkse werkelijkheid er momenteel uitziet. Ze vertelden mij:

  • Ik heb 2000 folders laten mailen, maar er is maar 1 klant uit voortgekomen.
  • Ik netwerk me suf en ik mag nu af en toe een presentatie geven, maar het heeft me weinig nieuwe opdrachten opgeleverd.
  • Ik kan kennelijk niet echt duidelijk maken aan mijn klanten wat mijn toegevoegde waarde is, want ze willen niet tot koop overgaan.
  • Ik heb allerlei klanten aangeschreven, gemaild en bezocht; maar ik heb nog steeds maar voor 2 dagen werk bij 1 klant.

succesvol bedrijf - acquisitieJe dwingt jezelf regelmatig om “˜aan acquisitie te doen’. Je belt eens wat rond, maar je vangt vaak bot. Je legt wat bezoekjes af en je hoopt dat ze vervolgens aan jou zullen denken, als er een opdracht speelt. Je koopt wat adressen bij de Kamer van Koophandel en je stuurt eens een mailing. Je bezoekt regelmatig een netwerkbijeenkomst… Maar helaas leveren alle inspanningen je maar weinig concrete opdrachten op.

Wat kost dat allemaal veel tijd. En wat is dat weinig effectief. Dat wil je toch niet meer?

Dat moet toch anders kunnen? Ik heb goed nieuws voor jou. Het hoeft niet zo te zijn.

Brave new world

Er bestaat een nieuwe manier van marketing, waarmee al honderden zelfstandige professionals een bloeiend bedrijf hebben opgebouwd. Coaches, trainers, adviseurs (zowel zakelijk en technisch als creatief), ontwerpers, trainers, webdesigners, tekstschrijvers, fotografen, journalisten, therapeuten, IT-ers etc… Zij gingen jou allemaal voor. Zij hebben hun bedrijf zodanig op de kaart gezet, dat ze zelfs meer dan een ton per jaar gingen verdienen: met de allerleukste klanten.

Deze nieuwe manier van marketing draait erom jezelf als een sterk merk in de markt te zetten, zodat klanten jouw expertise gaan herkennen en waarderen. Daardoor kun je goede prijzen vragen voor jouw diensten.

succesvol bedrijfNiet meer achter klanten aanjagen?

Stel je eens voor. Klanten melden zichzelf aan, omdat ze zaken met jou willen doen.

Klanten geven zichzelf op om door jou gebeld te worden, omdat ze graag door jou geholpen willen worden. Je praat met hen over hun problemen en hun ambities. Jij kunt hen helpen. Dat weet je al.

Hoe leuk zou dat zijn?

Het is geen droom die ik hier schets: het is een werkelijkheid die ook voor jou bereikbaar is.

Wat heb je nodig om in deze werkelijkheid te gaan leven?

Sleutels voor een succesvol bedrijf

Er zijn een aantal essentií«le sleutels voor een succesvol bedrijf, die ook jij kunt leren. Wat dacht je hiervan?:

  • Wanneer je jouw ijzersterke authentieke merk in kaart hebt, kun jij klanten gaan aantrekken. Voortaan kun je glashelder aangeven, wat je hen te bieden hebt.
  • Wanneer je jouw ideale klant – en jouw niche in de markt – in kaart hebt, gaan klanten zich herkennen in jouw aanbod. Voortaan kun je heel duidelijk communiceren welke problemen je voor hen oplost.
  • Wanneer je jouw authentieke merk en jouw unieke aanbod voor een duidelijke doelgroep kunt combineren, heb je een goede basis voor een slimme en succesvolle marketingaanpak. Voortaan werf je systematisch klanten.
  • Wanneer je een wervende website kunt maken, kun jij 24 uur per dag verkoop genereren. Voortaan krijg je méér klanten, terwijl je minder moeite doet.
  • Wanneer jij social media effectief leert inzetten, trek je heel gericht klanten naar je toe. Voortaan zoeken zij jou op, in plaats van jij hen.

succesvol bedrijf - sleutelsWil je hierover meer te weten komen?

Stuur mij dan even een mail! Volgende week verschijnt namelijk mijn gratis Ebook: “˜Vanuit een ijzersterk authentiek merk naar een succesvol bedrijf, met de allerleukste klanten en een omzet van minimaal 100.000 euro.’ Hierin vertel ik je meer over de zeven sleutels voor een succesvol bedrijf.

Je kunt mij mailen via saskia@depersonalbrandingcoach.nl

En zet ook 16 mei vast in je agenda! Op donderdag 16 mei organiseer ik namelijk een geweldige dag, met als thema “˜Succesvol je bedrijf opzetten in 1 dag’. Op deze dag ga ik je alles vertellen over mijn zeven successleutels en hoe je ze in kunt zetten voor jouw bedrijf en van jouw bedrijf een succesvol bedrijf te maken.

Interesse? Meld je vast aan en ontvang alle informatie.


Delen

About Saskia Postma

Naast mijn ervaring op het vlak van marketing (en communicatie) beschik ik over ruim twintig jaar ervaring als (loopbaan)coach, en headhunter. Ik heb honderden sollicitanten gesproken en begeleid. Ook bemiddelde ik voor Managers en directeuren bij vaste en tijdelijke functies in alle mogelijke branches.Die brede werkervaring maakt dat ik mij snel kan verplaatsen in alle mogelijke soorten werkgebieden van interim-managers. Ik merk dat ik hiermee veel te bieden heb aan mensen die voor zichzelf werken als interim-manager en worstelen met hun positionering.

Daarom heb ik De Personal Branding Coach opgericht. Een bureau dat jou helpt om een authentiek "merk" van jezelf te maken. Authentiek in die zin dat de "etalage" die je mooi gaat inrichten voor de buitenwereld klopt met de "winkelinhoud". Ik wil graag dat je trots bent op wat jij te bieden hebt als mens en als ondernemer, en dat je communicatie-uitingen jouw toegevoegde waarde voor anderen op een wervende manier gaan ondersteunen. Met mijn ervaring kan ik jou helpen om in beeld te brengen waar jouw grootste kracht en focus ligt en hoe je dit communiceert naar jouw doelgroep: zodat jij in beeld bent als er mooie opdrachten te vergeven zijn.

Op mijn site kun je je opgeven voor een GRATIS E-BOOK over Personal Branding.

Contact:

E-mail: saskia@depersonalbrandingcoach.nl

Twitter: @SaskiaDPostma

Website: www.depersonalbrandingcoach.nl