Tien tips van headhunters om een opdracht te vinden…

      Reacties uitgeschakeld voor Tien tips van headhunters om een opdracht te vinden…
Delen

tips headhunters krijgen opdrachtHoe kom je als interim-manager aan opdrachten? Tien tips van ervaren headhunters

In een recente discussie schreef een interim-manager:  “Ik probeer al een tijdje een leuke opdracht te krijgen als interim changemanager. Ik heb ruime leidinggevende ervaring, heb de bedrijfsvoering altijd klant- en resultaatgerichter gemaakt, met dalend ziekteverzuim en verbeterde motivatie bij mensen. Wat ik leuk vind is; mensen ontwikkelen en verbeteren, met minder middelen meer bereiken. Hoe kom ik met deze kenmerken door de selectie?”

Herken jij je ook in de volgende valkuilen?

  • Veel interim managers dragen allemaal dezelfde USP’s uit. Klantgerichtheid verbeteren, betere resultaten realiseren met minder mensen…. waar, maar niet onderscheidend genoeg. Ga op zoek naar wat jou uniek maakt en waar je het verschil mee maakt.
  • Ook getalenteerde ervaren professionals hebben moeite zichzelf zelfbewust te profileren wanneer zij op zoek zijn naar een nieuwe opdracht.
  • Veel interim-managers hebben onvoldoende in beeld waarin zij zich onderscheiden: zij vinden die dingen waarin ze goed zijn eigenlijk maar heel gewoon.
  • Anderen hebben door hun brede ervaring moeite om een focus aan te brengen, waarmee zij herkenbaar worden voor de markt.
  • De gemiddelde professional is vaak behoorlijk terughoudend in het uitdragen van zijn/haar talenten. Daarin mogen we gerust wat meer zelfbewust zijn.

Hoe zorg je voor onderscheidend vermogen in een overvolle markt?

Zeker in de huidige markt waar de concurrentie hoogtij viert, moet je liefst zelf in staat zijn de juiste opdrachten te verwerven. Wanneer je reageert op opdrachten bij bureaus komt jouw CV vaak op de stapel, samen met minstens 50 andere gegadigden voor de job. De kans dat jij bovenop die stapel belandt, is helaas over het algemeen bijzonder klein. Dat is geen onwil bij de bureaus, maar omdat ze worden overstelpt met kandidaten is de keuze meer dan ruim. Je moet echt naadloos matchen met de opdracht en dan nog…

10 tips headhunters voor het verkrijgen van een nieuwe opdrachtTien adviezen om aan nieuwe opdrachten te komen

  • Ontwikkel een sterke personal brand, want als zelfstandige ben jij je eigen merk.
  • Vraag je eens af voor welke ideeí«n jij staat als professional.
  • Wat is daarbij jouw stijl? Jouw signatuur?
  • Ga voor wat je raakt. Dan straal je passie uit en speek je mensen aan.
  • Zorg voor een onderscheidend “˜branded’ CV dat maakt dat men jou graag wil spreken.
  • Ontwikkel uitstekende salesvaardigheden zodat je aan tafel komt bij de beste opdrachtgevers.
  • Zorg dat je glashelder kunt aangeven waar jouw toegevoegde waarde ligt, zonder in algemeenheden te vervallen.
  • Denk en communiceer vanuit het belang van de klant.
  • Zorg voor een overtuigende presentatie zodat je met de opdracht naar huis gaat.
  • Werk actief aan je expertstatus, je kunt dan betere tarieven vragen.

Vanuit meer dan dertig jaar ervaring als headhunter, weten wij hoe bureaus en opdrachtgevers denken en werven. Wij hebben onze ervaring op het vlak van Personal Branding en Sales daarom voor jou gebundeld in een effectief programma, speciaal voor interim-managers.

The Why Generation is een samenwerking van Saskia Postma en Michiel Cobben

Saskia Postma heeft als headhunter bij gerenommeerde bureaus, als K+V en Van de Groep & Olsthoorn, honderden managers en directeuren begeleid voor vaste en tijdelijke functies in alle mogelijke branches. Sinds 2010 helpt zij als Personal Branding Coach zzp’ers en interim-managers om vanuit een ijzersterk authentiek merk een succesvol bedrijf op te bouwen. Michiel Cobben sprak tussen 1997 en 2011, als oprichter en eigenaar van een bemiddelingsbureau voor salesposities, zeker tienduizend mensen die in een salesfunctie werkten.  Ook is hij als consultant actief in verbetertrajecten op het gebied van sales. Michiel is auteur van het boek De “˜gunfactor’ waarin alle fasen van salescyclus aan de orde komen.

Kom eens kennismaken

Wil je daar meer van weten? Kom dan eens kennismaken op 28 februari of 13 maart. Het verplicht je nergens toe. Er worden die middag ook een tweetal korte intensieve workshops over personal branding en sales gegeven die je direct al een stap verder brengen in jouw ondernemerschap.

Voor meer informatie: http://thewhygeneration.nl/consultants/

 


Delen

About Saskia Postma

Naast mijn ervaring op het vlak van marketing (en communicatie) beschik ik over ruim twintig jaar ervaring als (loopbaan)coach, en headhunter. Ik heb honderden sollicitanten gesproken en begeleid. Ook bemiddelde ik voor Managers en directeuren bij vaste en tijdelijke functies in alle mogelijke branches.Die brede werkervaring maakt dat ik mij snel kan verplaatsen in alle mogelijke soorten werkgebieden van interim-managers. Ik merk dat ik hiermee veel te bieden heb aan mensen die voor zichzelf werken als interim-manager en worstelen met hun positionering.

Daarom heb ik De Personal Branding Coach opgericht. Een bureau dat jou helpt om een authentiek "merk" van jezelf te maken. Authentiek in die zin dat de "etalage" die je mooi gaat inrichten voor de buitenwereld klopt met de "winkelinhoud". Ik wil graag dat je trots bent op wat jij te bieden hebt als mens en als ondernemer, en dat je communicatie-uitingen jouw toegevoegde waarde voor anderen op een wervende manier gaan ondersteunen. Met mijn ervaring kan ik jou helpen om in beeld te brengen waar jouw grootste kracht en focus ligt en hoe je dit communiceert naar jouw doelgroep: zodat jij in beeld bent als er mooie opdrachten te vergeven zijn.

Op mijn site kun je je opgeven voor een GRATIS E-BOOK over Personal Branding.

Contact:

E-mail: saskia@depersonalbrandingcoach.nl

Twitter: @SaskiaDPostma

Website: www.depersonalbrandingcoach.nl