Transparantie & betalingstermijn belangrijkst voor zzp-ers

      Reacties uitgeschakeld voor Transparantie & betalingstermijn belangrijkst voor zzp-ers
Delen

Wat vinden ZZP-ers belangrijk op het gebied van bemiddeling en marge?

Mekano Industrial verkozen tot beste zzp-bemiddelaar van Nederland

Zzp’ers vinden transparantie, betalingstermijn en het aantal opdrachten het belangrijkst als zij via een bemiddelaar een opdracht doen. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer onder meer dan 8.200 zzp’ers. Mekano Industrial uit Boxtel is verkozen tot beste bemiddelaar in de “˜Zzp-bemiddelaar van het Jaar‘-verkiezing, georganiseerd door ZZP Barometer.

“De 372 bemiddelaars die aan de jaarlijkse verkiezing hebben meegedaan,  bezorgen zzp’ers een totale opdrachtenwaarde van maar liefst 4,7 miljard euro op  jaarbasis. Deze organisaties zijn dus ontzettend belangrijk voor de snelgroeiende  zzp-markt. Van de bijna een miljoen zzp’ers scoort 80,1% weleens opdrachten via  een bemiddelaar,” aldus initiatiefnemer Jeroen Sakkers.

Opdrachten scoren

Zzp’ers vinden de marge, ervaringen van andere zzp’ers en de namen van  opdrachtgevers doorslaggevend als ze voor de eerste keer op de website van een bemiddelaar terechtkomen. 69,6% van de zelfstandigen die het afgelopen jaar op een opdracht van een bemiddelaar heeft gereageerd, heeft ook daadwerkelijk één of  meerdere opdrachten binnengehaald. Een eenmalige fee per match is het meest  acceptabele verdienmodel vinden de meesten.

Onafhankelijke VMS-aanbieder Nétive is hoofdsponsor en maakt deze verkiezing  mede mogelijk. De volledige uitslag van de verkiezing staat in het digitale magazine van de ZZP Barometer, dat gisteren (woensdag 25 juni) is verschenen.

Thema-rapport “Bemiddeling & marge” van de ZZP Barometer

Deze week nog meer op Hi-RE.nl
Assessments bewegen mee met de nieuwe tijd (1)
Assessments bewegen mee met de nieuwe tijd (2)
Nieuwe aanpak werkzoekenden: Hoe vind ik een baan–Bootcamp!
Vrij keuze arbeidsvoorwaarden drukt kosten
Het traditionele uitzendbureau vs. online media
Het werkgeversmerk bestaat niet meer
Mensen in kleuren; het kleuren-denken van de Caluwé
Personal branding: Wat je kunt leren van Annemarie van Gaal
Waar kun je de Zzp-ers vinden voor een opdracht of klus?’
Email en arbeidsrelaties
Complimenten als smeerolie voor je bedrijf; 5 gouden tips!
Negen tips voor een goede out of office-reply
Employer branding: verhalen over regie
Vacature: Achtbaantester gezocht!


Delen