Maak kennis met Wonderkind

      Reacties uitgeschakeld voor Maak kennis met Wonderkind
office wunderkind
Delen

De Amsterdamse startup Recruitz.io wijzigt de naam naar Wonderkind. De nieuwe naam schept duidelijkheid over welke dienst er wordt geleverd.

“Bij Recruitz.io kregen veel mensen het idee dat wij een recruitmentbureau zijn. Dat zijn we nadrukkelijk niet. We zijn een techbedrijf dat met artificial intelligence (AI) talent vindt voor bedrijven,” aldus Lars Wetemans, CEO van Wonderkind.

Maak kennis met Wonderkind

Lars: “Wij geloven dat online gedrag niet liegt of mooier gemaakt kan worden, zoals je vaak op cv’s ziet. Wij richten onze advertenties op je echte ik. Omdat we zo precies kunnen richten pakken we ook maatschappelijke thema’s aan. Voor een aantal klanten werven we bijvoorbeeld bewust in regio’s met hoge werkloosheid.”

Het houdt het niet op bij vacatures. Bedrijven moeten met storytelling ook laten zien dat ze leuk zijn om voor te werken. Voor dit soort employer branding wordt de slimme advertentietechnologie van Wonderkind ook steeds vaker gebruikt. “De nieuwe naam verwijst naar onze Nederlandse roots en is tegelijkertijd een verbastering van talent in zowel het Nederlands als het Engels.”

Op zoek naar Messi

In plaats van te zoeken naar bewezen succes is het aantrekken van schaars talent in de krappe arbeidsmarkt steeds belangrijker. Niet de Messi van vandaag de dag aantrekken maar de jonge Messi’s vinden.

Lars: “Dat talent moet je koesteren en laten groeien door het samen te laten spelen met de pro’s. Dat is ook onze eigen werkwijze bij Wonderkind, ervaren vedettes laten samenwerken met opkomende sterren. Daar wordt iedereen beter van.”

Gaan waar talent gaat

Vacatures worden nu nog vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot. De Wonderkind AI doet het anders, die maakt advertenties op basis van voorkeuren van mensen. Ze worden getoond op relevante plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijks online leven bevinden. ‘Onbereikbaar’ talent komt zo binnen handbereik. De meeste mensen zijn namelijk niet actief op zoek naar een nieuwe baan. En de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen.

Door vacatures te richten op latent werkzoekenden wordt de vijver waarin je vist minstens vijf keer zo groot, want maar 20% van de beroepsbevolking is actief op zoek naar ander werk. Ook analyseert en optimaliseert de Wonderkind AI de wervingscampagne continu. Wat leidt tot meer kwalitatieve resultaten tegen aanzienlijk lagere kosten.

Over Wonderkind

Wonderkind vindt talent dat bij jouw vacature past, wie ze ook zijn en waar ze ook wonen. De innovatieve technologie gebruikt artificial intelligence om ‘onbereikbaar’ talent te bereiken, maakt en voert de perfecte campagne voor vacatures: volledig geautomatiseerd en hyper-targeted.

Onlangs kreeg het bedrijf een investering van 2 miljoen euro en is het in 2016 door Sprout verkozen als Startup van het Jaar. Wonderkind ondersteunt 10+ talen in meer dan 25 landen en werkt voor onder andere Randstad, Booking.com, KFC en Adecco.

In 2016 is het bedrijf gestart met 4 medewerkers en sindsdien groeit Wonderkind exponentieel, er werken nu 71 FTE.


Delen