Belang employer branding neemt toe in recruitmentproces

hi-re_employee_branding
Delen

Organisaties werken steeds vaker actief aan hun employer brand. 70 procent van de organisaties zet employer branding actief in tijdens het recruitmentproces. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van 2016. Het belang van employer branding is ook terug te zien in de investeringen. Zo heeft 38 procent van de organisaties, die actief aan hun employer brand werken, de budgetten dit jaar verhoogd.

Dit blijkt uit het jaarlijkse Social Media Recruitment Onderzoek van MrWork, de social media recruitment specialist. 233 bedrijven van verschillende groottes deden hier aan mee. *

Versterken van het employer brand

Om het employer brand te versterken en potentiële kandidaten te bereiken zet maar liefst twee derde van de organisaties social media-kanalen in. LinkedIn wordt hiervoor het vaakst ingezet. Andere belangrijke social media-kanalen die worden ingezet om het employer brand te versterken zijn Facebook (55%), YouTube (43%), Twitter (33%) en Instagram (30%).

Van de bedrijven die niet actief werken aan hun employer brand geeft 48 procent aan dat dat komt omdat ze nog zoekende zijn naar wat werkt. 38 procent geeft aan dat het op de planning staat voor komend jaar. 

Lastig om juiste mensen te vinden en te binden

Mees van Velzen, oprichter en directeur van MrWork: “Het is niet verwonderlijk dat steeds meer bedrijven actief werken aan hun employer brand en er steeds meer in investeren. Mede door de krapte op de arbeidsmarkt is het steeds lastiger om de juiste mensen te vinden en te binden. Een sterk werkgeversmerk helpt bedrijven daarbij. Mensen zijn immers niet alleen op zoek naar een nieuwe baan, maar ook naar een werkgever die bij ze past.

Door het unieke karakter van jouw bedrijf te tonen aan potentiële werknemers, versterk je het employer brand en trek je meer kandidaten aan. Uit dit onderzoek blijkt dat social media nog steeds de plek bij uitstek is waar potentiële kandidaten gevonden kunnen worden.”

*De respondenten van het onderzoek zijn evenredig verdeeld over diverse functies die betrokken zijn bij het wervingsbeleid, zoals corporate recruiters, HR-adviseurs, HR-managers, HR-directors en recruitmentmanagers.

Over MrWork

MrWork maakt recruitment in social media succesvoller. Dit doet het bedrijf door zelflerende technologie te combineren met menselijke expertise. Met data-driven campagnes zorgt MrWork ervoor dat bedrijven via social media de juiste doelgroep bereiken en grip krijgen op de volledige candidate journey. Van employer branding tot job marketing: de inzichten en het persoonlijke advies van MrWork zorgen voor een optimale wervingsstrategie. Het Rotterdamse bedrijf is met een team van 40 medewerkers dé Social Media recruitment specialist van Nederland. In 2013 is de stap naar de internationale markt gezet en verzorgt MrWork wereldwijd recruitmentcampagnes. Bedrijven zoals TNT, VUmc en TNO kozen al voor de social media recruitment expertise van MrWork. Meer informatie is te vinden via: www.mrwork.nl of volg MrWork op twitter via @MrWork_nieuws of op LinkedIn.


Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *