6 Tips om je ‘werkenbij’ site klaar te maken voor Google Jobs!

      Reacties uitgeschakeld voor 6 Tips om je ‘werkenbij’ site klaar te maken voor Google Jobs!
Delen

Is jouw site al klaar voor Google Jobs? Of weet je het (nog) niet? Lees in elk geval onderstaande tips!

  1. Zorg ervoor dat je data in een goede XML structuur zit.
  2. Dat je website goed indexeerbaar is voor/door Google.
  3. Check robots.txt (Robots.txt-bestanden helpen bij het crawlen van de ‘werkenbij’ site door zoekmachines en zijn integraal onderdeel van je SEO-strategie.
  4. Zorg voor een SEO geoptimaliseerde website.
  5. Controleer of je ATS klaar is voor Google Jobs.
  6. Update dagelijks je sitemaps.

Welk effect heeft Google Jobs op een ‘werkenbij’ site in de toekomst?

  1. Meer bezoekers via Google direct op je ‘werkenbij’ site! Nice hé? Maar waarom dan? De basis van Google is gericht op zoveel relevant mogelijk zoekverkeer creëren en zo snel mogelijk. (Zie ook Google https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/) Google kiest er voor om bij de Bron te starten en deze ook als eerste te publiceren. Mega voordeel dus.
  2. Straks kun je via Google sponsored jobs, meer traffic inkopen. Het werkt net als AdWords, hierover meer later.
  3. Kandidaten krijgen door Google Jobs betere tools in handen. Men kan dus makkelijker en gerichter zoeken. Voordeel is dat zij dus zelf beter kunnen selecteren.
  4. En vacaturebanken dan? Wat gaan zij ervan merken? De vacaturebanken die geïntegreerd zijn met Google Jobs zullen meer verkeer gaan genereren naar de website. Vraag is dan wel, waarom zou ik dat dan nog doen. Nou … vacaturebanken hebben al jaren lang eigen cv databases.Zij doen er dan ook alles aan om mensen naar hun platformen te krijgen.
  5. Jobboards die een ppc model hebben krijgen zo wellicht minder traffic omdat deze manier van adverteren niet altijd in het voordeel van de kandidaat is.
  6. Werkgevers met een sterke ‘werkenbij’ site zullen meer direct verkeer krijgen. Het belang van een goede conversie of customer journey weegt daarom zwaarder dan ooit.
  7. Ook Company Branding wordt belangrijker dan ooit. Kandidaten moeten zich om die reden direct tot werkgevers aangetrokken voelen. ER moet direct een match te zien zijn tussen werkzaamheden, groei, identiteit en persoonlijke ontwikkeling. Door het op dit moment ontstaan van een krapte/ tekort op aan personeel op de arbeidsmarkt wordt dit Company Branding nog belangrijker.

Succes,

Maurice de Gruijter
https://www.linkedin.com/in/mauricedegruijter/


Delen