Werknemerservaring belangrijke troef in de slag om talent

Delen

Digitale ervaringen hebben het dagelijks leven eenvoudiger gemaakt. De huidige generatie toptalent eist dezelfde eenvoud in haar werk. Een wereldwijd onderzoek van ServiceNow onder 500 HR-directeuren toont aan dat het leveren van een uitstekende werknemerservaring met behulp van technologie de nieuwe manier zal worden om de slag om talent te winnen.

“De grootste talenten verwachten tegenwoordig goede digitale ervaringen op het werk,” zegt Pat Wadors, Chief Talent Officer bij ServiceNow. “Toptalent kan overal aan de slag en kiest daarom voor bedrijven die gebruikmaken van geavanceerde technologie om het werk eenvoudiger, sneller en beter te maken. Deze verandering is al gaande en ook HR-managers ontwikkelen nieuwe werknemerservaringen omdat ze zich realiseren dat goede secundaire arbeidsvoorwaarden en andere extraatjes niet meer voldoende zijn. Medewerkers willen een goede digitale ervaring die ze werk uit handen neemt.”

New CHRO Agenda

The New CHRO Agenda: Employee Experience Drives Business Value” is een wereldwijd onderzoek van ServiceNow onder 500 HR-managers – waaronder 315 uit Europa – en wordt gepresenteerd tijdens Knowledge18, de jaarlijkse conferentie van het bedrijf.

Het onderzoek toont aan dat Amerikaanse bedrijven vergeleken met Europese en Aziatische bedrijven vooroplopen in de digitale transformatie. Bijna een derde van de CHRO’s in Amerika (32%) meent dat het digitaliseren en efficiënter maken van HR hun belangrijkste taak is, ten opzichte van 20% in Europa en 15%

In de APAC-regio. 38% van de Amerikaanse CHRO’s verhoogt de investering in digitale technologieën, terwijl 19% van hun Europese collega’s en 21% van hun APAC-collega’s hetzelfde doen.

Digitale transformatie

De kern van de digitale transformatie in HR is het verbeteren van de werknemerservaring met gepersonaliseerde, voorspellende en naadloze digitale technologieën. Meer dan de helft van de ondervraagde CHRO’s (56%) geeft aan dat de mogelijkheid om een optimale digitale werknemerservaring te bieden binnen drie jaar de kern van hun functie zal vormen. Slechts 6% denkt dat hun rol hetzelfde zal blijven, namelijk het vervullen van traditionele HR-activiteiten.

Het rapport gaat dieper in op trends in Noord-Amerika, Europa en Azië en bekijkt specifieke industrieën zoals finance en gezondheidszorg.

Relevante informatie:

Onderzoeksmethodologie

ServiceNow heeft Oxford Economics de opdracht gegeven om 500 CHRO’s te vragen naar de veranderingen in hun werk en de impact hiervan op de bedrijfsresultaten. De respondenten komen uit Nederland, Australië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Nieuw-Zeeland, Singapore, Spanje, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten en zijn werkzaam in zowel B2B- als B2C-sectoren.

Het onderzoek werd afgenomen via computergeassisteerde telefonische interviews. Oxford Economics werd in 1981 opgericht als joint venture met Oxford University’s business college en is gespecialiseerd in op bewijzen gebaseerde thought leadership, voorspellingen en economische impact analyses.


Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *