USG PEOPLE PAST KOERS AAN OP SNEL VERANDERENDE ARBEIDSMARKT

Delen

USG People heeft maandag 5 november 2018 haar nieuwe koers gepresenteerd. Om nog beter in te spelen op de snelle veranderingen op de arbeidsmarkt past de een na grootste uitzendorganisatie van Nederland haar organisatiestructuur aan. Met één gezamenlijke directie en een duidelijkere focus op sectoren, zodat de organisatie nog beter de rol van ‘regisseur van werk’ kan vervullen. Daarnaast wordt er meer geïnvesteerd in digitalisering. Bekende merken als Unique en Start People blijven bestaan als zelfstandige merken met USG People als overkoepelend merk. De ambitie is om zo gezamenlijk ieder jaar 100.000 mensen betekenisvol werk te bieden.

Kwart miljoen openstaande vacatures

“Er zijn in Nederland ruim een kwart miljoen openstaande vacatures en tegelijkertijd toch grote groepen mensen die niet aan het werk komen. Door alle veranderingen op de arbeidsmarkt, zoals schaarste, technologisering, transparantie en flexibilisering, dreigt de arbeidsmarkt op slot te raken. Als tweede speler binnen de uitzendwereld in Nederland, heeft USG People de verantwoordelijkheid om dit aan te pakken en de arbeidsmarkt te helpen gezond te houden”, legt CEO van USG People Raymond Puts uit. “Om deze uitdaging beter aan te gaan, hebben we onze organisatiestructuur aangepast en gaan we voortaan gezamenlijk vanuit USG People opereren om de mismatch tussen vraag en aanbod te verkleinen.”

De mens centraal

“Door het samenvoegen van onze activiteiten hebben we een hele brede kennis van de belangrijkste marktsectoren”, aldus Puts. “Hierdoor zijn wij nog beter in staat om door middel van gerichte scholing vraag en aanbod nog dichter bij elkaar te brengen en een bijdrage te leveren aan het invullen van die kwart miljoen openstaande vacatures. In lijn met onze naam USG People staan mensen nog meer centraal in onze gewijzigde koers. Als één organisatie hebben we meer ruimte om mensen persoonlijk te begeleiden en advies te geven over mogelijke omscholing om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Ons nieuwe USG People College gaat hier een rol in spelen.”

USG People als paraplu

De merken van USG People gaan duidelijker gepositioneerd worden. Zo weten kandidaten en bedrijven in hun zoektocht naar een nieuwe baan of nieuw talent beter wat ze van de merken kunnen verwachten. Tegelijkertijd gaat USG People nadrukkelijker kiezen voor de markten waar ze sterk in zijn. USG People wordt het paraplumerk met daaronder de zelfstandige formules Start People, Unique, USG Professionals, USG Engineering, Technicum, ASA, Secretary Plus, Easy Way en Receptel.

Hierdoor zijn we in staat snel te reageren op veranderingen in de markt en zijn alle formules in staat te profiteren van de gecombineerde expertise en kunnen we nog meer binden, boeien en opleiden, huidige en toekomstige klanten nog gerichter van dienst zijn en de digitale mogelijkheden voor nog meer mensen beschikbaar maken. Deze ambitie past uitstekend binnen ons moederbedrijf Recruit Global Staffing met naast de wereldwijde uitzendactiviteiten, de grootste vacaturesite ter wereld Indeed en het net toegetreden Glassdoor.

Personeel snapt koerswijziging

In onze front-office organisatie kost dit geen arbeidsplaatsen, onze medewerkers in de veldorganisatie zullen door de nieuwe organisatie ondersteund worden door een gebundeld hoofdkantoor met hoogstaande expertise op ieder deelgebied. Door deze her-allocatie van de ondersteuning gaan per saldo enkele arbeidsplaatsen verloren.

Door de nieuwe focus op expertise worden ook nieuwe medewerkers aangeworven met specifieke kennis. Onze algemeen directeuren en unitmanagement kunnen voltallig aan boord blijven om deze prachtige bijdrage te gaan leveren. “Ons personeel heeft positief gereageerd op de veranderingen. Ze snappen de keuzes die we maken en het voelt voor hen als een logische stap”, aldus Puts.


Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *